Ulcerozni kolitis

Ulcerozni kolitis je upalna bolest creva. Bolest nije zarazna, pa se ne prenosi sa osobe na osobu. Naučnici još uvek ne znaju šta je uzrok ulceroznom kolitisu, ali se naučnici donekle slažu da su uticajni faktori nasleđeni geni, imunološki sistem, mikro organizmi i uticaj okoline.

Mnoge dečije infekcije i izostanak dojenja povezani su s povećanim rizikom od ulceroznog kolitisa, dok rano otklanjanje slepog creva ima najsnažniji zaštitni učinak.

Od 15-25 godina

Zapaljenski proces creva najčešće se lokalizuje na sluznici završnog dela debelog creva ali se kat kad širi i na ostale delove debelog creva. U toku bolesti debelo crevo se sužava i skraćuje, dok se u akutnom zamahu proširuje (i do 10cm).

Najčešći simptomi

• Bolovi u stomaku
  • Grčevi, napetost i osetljivost trbuha
  • Prolivaste stolice mogu biti sa primesama krvi i sluzi
  • Temperatura može biti blago povišena
  • Može postojati slabokrvnost, odnosno anemija
  • Manjak energije
  • Gubitak telesne težine

Ako se bolest javi u dečjoj dobi, usporen je rast i razvoj deteta – manja telesna težina, sa manjkom pojedinih nutrijenata zbog promenjenog metabolizma usled upale, slabe absorpcije hrane ili nedovoljnog unosa kvalitetnih i izbalansiranih obroka.

U lečenju UK je vrlo značajan odmor, mirovanje i pravilna ishrana.

Genetske predispozicije + Neredovna ishrana, ishrana sa previše mesnih preraševina (nitrati i nitriti), neredovne stolice, ne unošenje dovoljno tečnosti.

Naš program i jelovnik, kao i suplementacija se vrlo uspešno pokazao kod osoba koje boluju od UK.

Kako izgleda pregled?

Pregled se radi i kod nutricioniste i kod lekara

• Detaljno se analizira segmentni sastav tela (procent mišića, vode, masnoća…)
  • Radi se intolerancija na preko 600 alergena
  • Na osnovu dobijenih rezultata, kreira se individualni jelovnik za narednih mesec dana
  • Kontrolni pregledi se obavljaju jednom mesečno, na kojem se meri sastav tela i prati se napredak
  • Prilagođavanje jelovnika iz meseca u mesec

Šta da očekujem posle pregleda?

• Ublažavaju se simptomi nadutosti
  • Smanjuju se grčevi
  • Regulisanje stolice

Kronova bolest

Kronova (Chronova) bolest je bolest koja se obično javlja kod mlađih osoba, između 16. i 21. godine života. Kao uzročnik bolesti spominje se genetski faktor i stres, koji verovatno dovode do „pogrešnog“ imunog odgovora na hranu i ostalo, takozvana autoimuna bolest.

Kronova bolest je dugotrajna (hronična) bolest koja zahvata sluzokožu pretežno završnog dela tankog creva (ileuma) iako može da se lokalizuje od usne duplje do debelog creva.

Iako je Kronova bolest dugotrajna i teška, lečenjem je možemo držati pod kontrolom.

Simptomi Kronove bolesti

• Učestale prolivaste stolice sa neodređenim bolovima u trbuhu
  • Bolovi u trbuhu
  • Opstipacija
  • Povišena temperatura
  • Bolovi u zglobovima
  • Gubitak u težini
  • Manjak energije

Pravilna ishrana i suplementacija u cilju lečenja Kronove bolesti zauzima glavno mesto.

Program hrono ishrane dr Gifing pokazuje uspešnost u otklanjanju tegoba i pomaže kod lečenja ove bolesti.

Takođe, preporučuje se DNK test za sekretor status. Nutrigenetika nam pomaže ovde kao i prevencija, sa obzirom da nam daje uvid u sekretorni status koji može biti povezan sa povećanim rizikom zapaljinskih procesa u digestivnom sistemu.

Kako izgleda pregled?

Pregled se radi i kod nutricioniste i kod lekara

• Detaljno se analizira segmentni sastav tela (procent mišića, vode, masnoća…)
  • Radi se intolerancija na preko 600 alergena